lördag 7 februari 2015

Länge sedan... igen

Hej!

Jag glömmer liksom bort att jag har en blogg. Sitter hemma och gör kort efter kort men glömmer bort att fota dem och lägga upp dem här. Omedvetet spenderar jag den lilla fritid jag har med att skapa istället för att blogga.
Varje måndag har bloggen Kortskissen en skiss att inspireras av och jag är en av inspiratörerna, många av mina kort är inspirerade av kortskissens skisser.

Exempelvis det här kortet:


Eller det här:


Var med på en utmaning i en facebook- grupp för någon månad sedan där man skulle göra ett chokladkakskort. Öppnar man kortet kan man stoppa ner en chokladkaka i en ficka. 

Chokladkakskort


Material:
Maja Designs papper med marint tema (kommer inte ihåg namnet), Alla tre korten.
Diverse Die Cuts bl. a från Sizzix och Spellbinders. Översta kortet
Stora stjärnor är av märket Jenni Bowlin, de är gamla. Mellersta kortet.
Vita bokstäver från Basic Grey. Mellersta kortet.
Diverse halvpärlor och påsnitar från mina gömmor. Alla tre korten
Pojkstämpel är från Hänglar färglagd med mina Promarkerpennor. Chokladkakskortet
Röda bokstäver från Prima Chokladkakskortet

Jag har fått ett ärofyllt uppdrag att göra en gästbok till ett dop. Det blir en riktigt utmaning som jag gärna antar. Det var allt för nu! Må gott!

Inga kommentarer: