fredag 3 september 2010

Stafflikort till utmaning

Hej!

Det är fredag och här sitter man i soffan med en massa godis och fotboll på tv.
Idag har jag äntligen färdigställt ett kort till utmaningen på Forever Friends. Den här veckan var det Easelcard eller som på svenska Stafflikort.
Material:
Mönstrat papper från Imaginisce. De är så söta på båda sidorna. Det gjorde ont i själen att klippa i dem och behöva välja sida.
Cardstock/ enfärgat papper från  Bazzil eller DCWV.
Vit blomma från Reprint
Brun blomma med halvpärlor är hemmagjord med stans från Panduro.
Gröna halvpärlor från You Do.
Grön Pärlfloss är köpt på Scrapparazzi, märke????
Rosa ballongpåsnit (brad) från Reprint.
Uggla Sheers från Maya Road. Mönstrat papper fastsatt med gloosy accent, perfekt lim för att sätta fast sheers eller overlays.
Stämpelmotiv från Forever Friens färglagt med Promarkers. I ballongen är det rosa crushed velvet.
Grattisstämpel är från Stämpelhuset, tror jag. Stämplat på en liten "tagdie" från Sizzix.
I djurens ögon har jag satt glossy accents från Ranger.
Igelkotten är utklippt från det mönstrade pappret och fastsatt med 3d- kudde.
Den vågiga kanten är gjort med en kantstans från Fiskars.
Vitt Satinband från Panduro.

Det var nog allt material. Jag fundrar på att lägga ut en tutorial på stafflikort men om jag inte missminner mig har jaggjort en i Scrapparazzis blogg.
Jag har även gjort ett kort i vintagestil med papper från Graphic 45 men det får jag vänta med att lägga ut i bloggen, då det är ett grattiskort till min kära väninna K.
Nu ksa jag fortsätta att svulla godis. Må Gott!!!

3 kommentarer:

joanne wardle sa...

lovely easel card, thanks for taking part in the forever friends challenge

Annelie sa...

Åh va gulligt!!!
Lycka till.

Alva sa...

Fint kort! :)

/Alva