måndag 23 maj 2011

Cool i Pool

Hej!

Är hemma och är magsjuk, eller rättare sagt jag måste springa på toaletten stup i ett. Jag försöker tänka positivt att man går ner lite i vikt, rensar kroppen och att jag får vara hemma och ta det lugnt. Det negativa vill jag INTE tänka på.

Jag har fortsatt mitt skapande med LauOuter (LO) med bilder från vår båtluff 2009. Den här gången badar vi i pool på hotellet på Andros, samma hotel som vi hängde på balkongen, en LO som visades i ett annat inlägg. Elvira försökte och försökte att dyka men det gick inte. Vi hade roligt i poolen, alla spexade och gjorde olika roliga hopp.

Jag hade inga mönstrade papper som jag tyckte passade i färg så jag tog ett turkosblått enfärgat papper, stämplade med Versa watermark- stämpelfärg och embossade med clearembossingpulver från RePrint. Stämpeln var formad som vattenstänk och är från Making Memories "Just chillin'". Jag är väldigt nöjd med reslutatet, det ser ut som om pappret har vattenstänk. På den övre delen av pappret limmades orange Lace fast. Jag gillar turkos och orange tillsammans.

Cool i Pool
LO:n är scrapliftad från en kvinna som heter Jen Gallacher, hennes blog har många fina LO.s. Här är ett foto på hennes LayOut.

Det är några skillander som du märker men många likheter. Jag inspirerades av solen, fyra foton och bårderna i mitten.
Material på Cool i Pool:
Enfärgat papper (cardstock) från Bazzil och PaperMania.
Orange Lace???
Bårder från Lily Bee och Little Yellow Bicycle.
Stickers från SassaFrassLass, Webster's pages,
Klädd Brad (påsnit) från Crate Paper.
Knappar från SEI
Wellpappblomma från JellyBeansoup, som jag har satt en stickersblomma och knapp på.
Bokstäver från Basic Grey "Ambrosia" och Thickers från American Craft. Små stickersbokstäver från AdornIt.

Nu ska jag dricka lite te och sedan skicka ett av mina barn ner till centrum för att hämta ut ett paket från Scraplagret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig lo!

Beundrar din positiva inställning till magsjukan! Hoppas att du piggnar till å det snaraste!

Kram!/ Elisabet, inte inloggad.