söndag 8 maj 2011

LO Balkonghäng

Hej!

Vilken härlig dag vi har haft idag. Solsken, solsken, solsken.

Jag har lyckats göra klart de två layouterna som jag skrev om igår i bloggen.
Jag tänkte visa den ena idag. Den har bilder från när vi sitter på balkongen på hotellet i Batsi på Andros. Vi brukar sitta på balkongen på sena eftermiddagar och bara slappa, njuta av en kall öl eller cola och skratta och ha det supermysigt tillsammans i familjen. Vi har det som en tradition, balkonghäng, det går inte ha att ha semester utan balkong.
Den här balkongen var på ett hotell som säkert var glomouröst på 70- talet men nu var det bara gammalt och slitet. Det fanns pool och en liten servering. Vi hade sjöglimt från balkongen och världens kvällssol, VARMT!!! Vi bodde två nätter på det hotellet och sedan flyttade vi till ett litet pensionat, som var nybyggt och ganska fräscht.
Jag har inspirerats av en skiss från Two Peas In A Bucket, använde tre stora foton istället för de som är på skissen
Material:
Mönstrade papper, alpha stickers (titel) och en av bårderna (die cut) från October Afternoon "Road Map".
Enfärgat vitt papper från Bazzil Basics
Små alpha stickers från Adornit (tror jag)
Stämplar bl.a från Inkadinkadoo och  Recollections.
Brads från Making Memories (tror jag)
Knappar bl. a från SEI
Det gula bandet fick jag tillsammans med papprerna i ett kit från My Scrapbook Nook.

Nu åkte min syster och hennes barn hem. Vi har ätit en god söndagsmiddag tillsammans bestående av fetaostgratinerad kycklingfilé, matvete och sallad. Supergott!!!

3 kommentarer:

Annelie sa...

Vilken härlig LO!!!

Elisabet sa...

Jättesnygg lo!!
Åh, så bra tid du fick på halvmaran! Stort grattis!!

La Vikinga sa...

Klockren tolkning av den ltie ovanliga skissen med flera stora foton! Coola sommarfärger - turkos passar helt enkelt till Greklands-scrap!

Charlotta