måndag 12 mars 2012

Kort av spillbitar

Hej!

Som ni vet, ni som läser min blogg, har jag varit hemma och varit sjuk ett tag. Igår hade jag en mellandag, vad gjorde dumhuvudet (jag) då? Jo, jag går till gymmet, idag har jag feber och jätteont i halsen, priset man får betala bara för att man vill vara snygg. Inte bra. Det känns som maratonet kommer närmare med stormsteg och jag är i sämre form än någonsin. Nu ska jag bli riktigt frisk och sedan blir det träning och jobb som jag ska ägna mig åt kommande månaderna.

Nog om tråkigheter, jag har ju som sagt varit hemma och i lördags gjorde jag tre stycken kort, på spillbitar. Jag har en plastficka med mindre scrapbitar (spillbitar) som jag absolut vill ska komma till användning. Den innehåller bitar från 2007 och framåt, det betyder att mina gamla papper får liv igen. Kruxet med att när man använder scrapbiitar så går det mycket cardstock, jag har visserligen spillbitssamling av enfärgade papper också men ett kort behöver ju en stomme.

Här är tre kort, vill tillägga att stämpelmotiven är mkt snyggare i verkligheten, är det någon inställning på kameran som gör det hela konstigt, eller är det mitt fel som fotograf???

 Har paperpiecat stämpelmotivets keps, halsduk och cykelkorg.
 Har paperpiecat stämpelmotivets blåa dress.
Material:
Stämpelmotiv från hÄnglar, The Greeting Farm, Whiff Of Joy färglagda mestadels med Promarkers.
Mönstrade papper från Three Bugs in a Rug, Baesic Grey och My Mind's Eye.
Stansar från Martha Stewart, Fiskars och EK Success.
Bling från RePrint.
Knappar från mina egna gömmor.

Det var allt för nu. Om jag orkar, kanske jag gör ett kort till i eftermiddag. Har några (typ 10 stycken) stämpelmotiv redan färglagda och spillbitar utplockade på mitt skrivbord.
Må gott!!!

1 kommentar:

Annelie sa...

Jätte fina kort, krya på dig nu!!!