söndag 12 april 2009

Ett kort och en LO, igen

Hej!
Jag tror att jag äntligen är ute ur min blockering när det gäller kort och LO:s. Det har blivit en färgglad LO gjord, på min äldsta dotter och hennes härliga glugg när hon var 6,5 år. Jag har även gjort kort och här kommer jag visa ett av dem. Det är gjort på veckoutmaningen på A spoon full of Sugar. Så här kommer en lite översättning till engelska. 

This card I made to the How old- challenge at A spoon full of Sugar. It is to one of my friends who turned 34 couple of days ago. I've used pattern paper from SEI "Ally's Wonderland" and cardstock from PaperMania and DCWV. 
The stamp is the small butterfly from Inkido (stamped with Boysenberry versacolour). I have embossed the stamp with hologram embossingpowder and then I cut it out and glued it on with 3d foam. 
The orange lace is cardstock and punched with "Martha Stewart embossed zigzag edge punch". The ribbon I have no idea what brand it is. The age are made of Thickers sparkles from American craft.

Som jag skrev har jag gjort en färgglad LO. Det är på min dotter Filippas härliga glugg. Papprerna kommer från Prima och deras serie "My Mommy and Me", jag älskar dessa papper, de har fantastiska färger, glada motiv och glitter!!! Det turkosa bandet är från Prima (tack Zornitsa), jätte skönt material. Vill ha mer av det bandet men så dyrt!!! Den "scalloperade" kantern är gjord med min cirkelpunch och sedan har jag klistrat dessa cirklar på baksidan. Jag har satt fast stickers här och var på LO:n i form av hjärtan, blommor och två "tandfeer. Jag har även återupptäckt chipboard, de små blommorna samt den stora blomman är färglagda med rosa akrylfärg och stickles, i mitten av de små blommorna sitter brads. På den stora chipboardblomman är det en ljusgul blomma och en klargul knapp med blått garn. Hjärtarna i chipboard är från K & Company. Titel är blandade Thickers från American Craft.
Vi har inga batterier hemma just nu, vi glömmer att köpa, till kameran så fotona på alsterna är tagna med min mobilkamera.
Nu ska jag göra några kort till andra utmaningar, tänkte flytta ut lite pysselsaker till balkongen.Ha en glad fortsättning på Påsken!

2 kommentarer:

Debbie sa...

Gorgeous card,Thanks for playing along with ASFOS this week, Hugs Debbie x

Meri(txell) sa...

Wow! Vilken fantastisk LO! Och inte bara den utom de andra också! Helt fantastiska! Och vad många kort du har gjort på sistone! Ses snart! :)