fredag 9 oktober 2009

Kanelbullens dag

Hej!

Igår gjorde jag klart en LO och ett kort. Jag känner mig oerhört kreativ och är nöjd med båda mina alster. När jag gjorde kortet hade jag blivit så inspirerad av några bloggar där korten är supersöta och jag ville försöka att göra ett sådant kort. Det var svårt.
Supplies:Jag har använt papper från My mind's eye och deras kollektion Penny Lane. Underbara papper, jag har gjort ett minialbum (Lowa) med samma serie. Jag har använt både fram och baksida av pappret. Under det mönstrade pappret är en bit vit spets, gjord av en stans från Martha Stewart. Jag är inne i en period då jag använder mycket Pearlmaker därav den vira swirlen. Jag har använt tre gröna pearlsticker från YouDo. Grattis- skylten är vit chipboard från Creative imaginations.

Här är kortet:
Vi firade Kanelbullens dag i söndags med att barnen bakade bullarna och vi vuxna åt dem. Det var en trevlig liten sammankomst hos min mor och far. Layouten (LO) är inspirerad av de LO:s som finns i den amerikanska tidningen Creating Keepsakes med mycket raka linjer och många foton. Jag har använt ett månads kit från My ScrapbookNook. Jag har gjort ett kort (Krya på dig) och en LO (Slarvfia) till av samma kit. Det är helt otroligt vad kitten räcker till mycket.
Supplies:Papprerna samt stickers är från Cosmo Cricket och heter Early Bird. Jag har använt två olika slags Thickers från American craft dvs ett gult och ett grönt. Biljetterna som det står "Place" och "Date" är från Jenni Bowlin, jag tycker att de är jätte fina men jag vet inte riktigt hur man skall använda dem. Jag har testat ett antal upplägg men blir aldrig riktigt nöjd. Den här gången har jag satt fast dem med häftklamrar. Vid biljetterna har jag satt en blomma som jag har klippt ut från ett annat av papprerna och sedan embossat med extra tjockt embossingpulver.

Här är Layouten:


Det var allt för idag. Må gott!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!

Vad roligt det lät med att fira kanelbullens dag, hihi! =) Superint kort & lo!

Ha en fortsatt trevlig helg, kramar Ulrica