lördag 10 oktober 2009

Nya Skridskor

Hej!

Jag hoppas att du har en skön lördagkväll! Jag är, tyvärr, mer eller mindre tvingad att se matchen mellan Danmark och Sverige, sambon måste se matchen.

Varje tisdag, onsdag och lördag står jag rinkside och tittar på (vi kan kalla det) konståkning. Min äldsta dotter åker tre dagar i veckan medan yngsta endast två, så det blir mkt tid vid isen. Jag tackar Gud för kaffe och varma filtar. Jag måste dock erkänna att jag tycker att det är kul att titta när de åker men kylan är mindre rolig.

I måndags köpte vi nya skridskor till barnen. Den äldsta dotterns skridskor gick på 2000 kr men då ingick skydd och tofflor. Jag vill tillägga att hennes var begagnade och inte av det bästa märket utan av ett märke som är godkänt men inte mer. Jag fattar inte att skridskor kan kosta så j-la mkt. Elvira har fått skridskor köpta på Stadium, som går an när man åker i skridskoskola.

Nu undrar ni hur i all sin dar vi har köpt skridskor och hur barnen kunnat åka när de varit krassliga hela veckan. Man får helt enkelt offra lite om mamma har betalat 2500 kr på nya skridskor. Skämt och sido så blev Filippa sjuk natten till torsdag och Elvira gick till skolan i onsdags. Idag, lördag, är Filippa fortfarande lite hostig men kunde delta ändå, bra gick det oxå.

Jag har gjort en LO som visar deras nya skridskor. Inspirerad av en skiss (oktoberutmaning)på Svenskscrapbooking.

Material:Jag har använt papprerna och dekorationerna från Augustikitet från My Scrapbook Nook. Jag har bestämt att jag ska börja använda kiten ordentligt för annrs blir de bara liggandes. Det är mkt lättare att göra alster när det är kit för då behöver man inte tänka på hur saker och ting matchar. Papprerna kommer från October Afternoon och från kollektionen Road Map.
Det var allt för denna gången!

2 kommentarer:

Guldkant sa...

Jag minns när man bytte skridskor varje säsong i cyklelaffären i Björknäs. Mitt sista par i storlek 38 som blev min målstorlek ligger nog fortfarande i någon kartong hemma i barndomshemmet...

Hoppas tjejerna är friska nu!

Kram.

La Vikinga sa...

Det gör du alldeles rätt i! Att använda kiten alltså! Jag har fortfarande två liggandes...

Jättefin LO!

Charlotta