söndag 20 december 2009

Tändsticksaskar, igen.

Hej!

Jag har fastnat i altered- träsket. Igår fick jag för mig att altra ytterligare fem tändsticksaskar med tillhörande presentpåsar i cellofanplast.

Den här gången har jag använt mig av Inkidos härliga rosa julpapper samt ett prickigt papper med namnet Inkiodo Rosa Prick. Älskar rosa och ville använda pappret till nåt och vad passar det inte att göra små presenter till en tjejmiddag? Det som var så bra också är att pappret passar utmärkt på utmaningen "juligt i ojuliga färger" på Svensk Scrapbooking.

Jag klistrade fast det prickiga pappret först för att sedan skära ut det rosa pappret och klippa med min mönstersax en liten "scalloped" kant. Klistrade fast det också. På baksidan är det bara ett vitt enfärgat papper. Jag sandpapprade alla kanter. Dekorationen är hemmagjord. Stämplade en snöflinga (Panduro) med silvrig stämpelfärg för att sedan värmeembossa med silver embosspulver från Ranger. Stansade ut med cirkelstans och sedan klippte jag ut ett "hänge" till min cirkel för att det skall se ut som en julgranskula. Knöt ett silvrigt snöre och satte fast allt med 3d kuddar.

Vill tillägga att det var en trevlig tjejmiddag och det var kul att träffa de som var där, det är alldeles för långt mellan gångerna.

Ha en skön fjärde advent!

Inga kommentarer: