söndag 17 januari 2010

4 Enkla kort

Hej!
Det har inte blivit så mycket scrappande på senaste tiden men igår gjorde jag 4 enkla kort inspirerad av Kristina Werner. Hennes kort är enkla men väldigt fina, tycker jag. Mina blev dock inte lika fina eftersom jag tydligen har problem med färger som passar ihop.
Jag har använt mig av diverse spillpapper som bara har legat och väntat på att bli kort.

Det första kortet är inte scrapliftat från K. Werner utan från galleriet hos Two Peas in a Bucket. Mönstrat papper är från DCWV och heter "The all about girls stack" som jag fick av Zornitsa i julklapp. Stansat ut cirklar med mina cirkelstansar, så nu fick jag användning av dem. Bandet kommer från Panduro och Grattis stämpeln från Reprint. Jag har använt samma stämpel på alla korten som jag visar i det här blogginlägget.

Det andra kortet är det papper från SEI, det samma gäller dekorationen mitt i blomman, den är från samma serie "SEI- Ally's Wonderland". Det här kortet är nästan kopierat rak av från K. Werner. Jag har använt andra färger och dekorationer. Den vackra lila spetsen är från Prima och även den har jag fått i julklapp av Zornitsa. Tygblomman är från Petaloo. Jag hade värsta problemet med att få fast stickersen på blomman testade klister men det ville sig inte så nu sitter det typ 5 glue dots bakom stickersen på blomman. Tygblommor är knepiga, tycker jag, föredrar pappersblommor. Det vita pappret har jag använt min kantstans från Fiskars. Den är mitt nya favoritverktyg. Alla hörn har jag rundat av med CornerChumper från "We're memory keepers". Jag har gjort låtsas stygn runt om kortet för en rolig effekt.

Det tredje kortet är ungefär samma design som det andra kortet men med andra papper. De här papprerna är från samma packe som det första kortet. Den vita blomman från Petaloo och den ljusrosa blomman från You Do. Den lilla blomman har jag satt en massa stickles på, en grön akryldroppe i mitten. Stickles Stardust har jag även satt på papprerna, jag gillar när det glittrar. Rosa Pearlmaker i det översta hörnet. Tyckte att det inte blev så bra med grattis- stämpeln så jag var tvungen att göra något där i hörnet.
Det sista kortet har samma papper som det tredje kortet. Jag har stansat ut blommorna och satt en akryldroppe i mitten av dem. Droppen är faktiskt blå men ser grön ut på kortet. Använt band från Panduro och sedan Punchinella under Grattis- skylten. Många anser att Punchinella är Ute i scrapbookingvärlden men jag gillar Punchinella och kommer inte bry mig om trenderna i den världen. Våga trotsa trender!!!!!
Kanterna är rundade med min CornerChumper.

Det här kortet är det enda som jag inte har scrapliftat, den här gången. Scraplifta är ett utmärkt sätt att få igång sin kreativa sida när man känner att man tappat inspirationen. Det blir ju sitt eget iallafall för man lägger alltid till sin personliga stil.
Idag ska jag ta fram mina distresser och göra några embossade, blå grattis kort, man måste testa nya grejer. Det har blivit mkt rosa, vilket är en färg som jag älskar och gillar att jobba med.

Det var allt för nu. See Ya!!!

1 kommentar:

Nina Björklund sa...

Hej jag var inne på Scrapparazzis och såg ett kort som jag tror att du hade gjort med Isprinsessor. Om det stämmer skulle jag vilja veta vad du har hittat bilden(stämpel)med dom två som åker skridskor, jag är ute efter sådant men hittar inget. Vore glad om du ville tala om det & du kan skriva till kortanina@hotmail.com,
Du gör fina kort. Mvh Nina Björklund