söndag 11 april 2010

Grattis M 35 år

Hej!
Igår fyllde en av mina bästa kompisar 35 år. Det firades med en god middag i trevligt sällskap. M lagar alltid så himla god mat och igår bjöds vi på fläskfilé med ruccola och pinjenötter, en annan rucclasallad med bl. a kronärtskockshjärtan och rädisor, en sallad med vete och en god focaccia (tror jag att det heter), jag har säkert glömt nåt. Till efterrätt/ tårta var det en smördegsbotten med mascarponeröra med pistage och hallon (supergott) och det var även en sockerkaksaktig kaka med citron, mandel och vit choklad.
Vill tillägga att varje ursäkt att klä upp sig tas av mig och såhär såg jag ut igår:
Satsade på 60- talstema med svinrygg, tjock eyeliner, ballerina skor och prickigt. Jag älskar den prickiga klänningen men den kändes väldigt kort igår. Önskar att jag hade en bättre fotograf som kan det här med vinklar och ljus etc så man har något kort som är bra (lite irriterad)

Nog om mig, nu till kortet som jag gjorde till min kära väninna. M fick en kokbok ("Söt, sweet, dulce- desserter från när och fjärren" av A & F Bergenström) utav mig, så ett kort med någon matanknytning skulle passa bra och här är resultatet:
Material:

  • Använde återigen papper från Graphic 45, Dommestic Goddess.

  • Blå band bl. a från Panduro,

  • röd blomma från Panduro,

  • ros och vit blomma från Prima

  • Blå nål (pin) från Making Memories

  • Röd Bling från Artoz (syns dåligt på fotot)

  • Knapparna var med i kitet med papprerna som jag har köpt från Scrapbook Nook

  • Blått cardstock (enfärgat papper) från DCWV samt Kraft cardstock från Bazzil
Kortet är i storleken 4,25 tum x 5,5 tum. Jag har färgat alla kanter på alla papper med färgen Distress Ink- Tea Dye och Distress Ink- Walnut Stain.

Imorgon kommer ett inlägg (I den här bloggen) med ett tack- kort och ett inlägg i Scrapparazzis blogg och det alstret ska jag göra nu. Må gott!!

3 kommentarer:

Marlene sa...

Tack än en gång för receptboken och det jättefina kortet! Du är så himla duktig!!
Vad glad jag blir att du gillade maten. Lovar att skicka recepten!
Man ska absolut ta varje tillfälle att klä upp sig! Du var superfin i din 60-talsstass och klänningen underbar! Inte alls för kort!
Kram.

Lisa sa...

Kortet var väldigt fint!! Snyggt;)
/Lisa

Ulwa sa...

Tack så mycke för era snälla kommentarer.
//Ulwa