fredag 22 april 2011

2 Påskkort

Hej!

Det börjar närma sig påsk och katten och kvasten är avdammad och på väg till Blåkulla.
I år har jag gjort tre påskkort, till mormor, farfar och en väninna och hennes barn.

Det blev två ganska enkla kort. Använt lite spillbitar och testat lite olika tekniker.

Det första kortet är stämplat med en stämpel från Fiskars. Jag har "Paperpiecat" ihop motivet, dvs man stämplar motivet på någta olika papper och sedan klistrar ihop det istället för att färglägga. Som du kanske märker har jag försökt att göra kortet lite maskulint för det är till min farfar.

Material:
  • Mönstrat papper från Cosmo Cricket
  • Svart blomspets från Prima.
  • Svart bling från Reprint.

Det andra kortet är mer feminint och var ursprungligen till en utmaning på Scrappiz. Jag tror dock att kortet inte skulle ha godkänts då det skulle vara tre av allt. Jag har klippt ut ett av motiven på papper från Graphic 45 och satt Glossy Accents på t. ex ägget och ramen runt. Det är även lite Stickles Star Dust här och var. "Glad Påsk" är utstansat med ett alfabet som jag inte har en aning om varifrån det kommer men billigt var det. Jag har satt en massa Glossy Accent på bokstäverna.

Material:
  • Mönstrat papper från Graphic 45- Once Upon a Springtime.
  • Vaniljfärgat cardstock från PaperMania.
  • Blommor och blad från Prima och Magnolia.
  • Silvriga Brads??? (kanske Reprint)
  • Rosa Bling från Kaiser.
Idag är det långfredag och det regnar ute. Vi är utbjudna till mina föräldrars sommarstuga/ fritidshus men det känns väldigt tråkigt att vara där när det regnar, det skulle ju kunna vara så mysigt om det var bättre väder.

Glad Påsk!!!

ps är nu inte lika arg på Posten sedan de ringde för någon dag sedan och sa att de har hittat stansen som försvann och kommer att skicka den till min köpare (som har världens tålamod)


2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Vilka fina kort; på det första gillar jag dina svarta blommor från Prima och på det andra hela motivet - som i en saga!!!

Ha en fin helg!

C

Elisabet sa...

Så skönt att stansen kommit tillrätta! har den varit till ett annat land och vänt? ;)
Väldigt snygga kort och ett supersnyggt alfabete på nedersta kortet.
Jag har blivit "lurad" av en kompis att ropa in 2 alfabeten på tradera, som jag väntar på nu.
Kram!