måndag 20 juni 2011

Gjort en dubbel LO

Hej!
I lördags var jag på scrapträff, igen. Den här gången på Scrapparazzi. Vi var bara fyra- fem stycken men trevligt hade vi. Jag lyckades faktiskt att göra två dubbla LayOuter med bilder från Båtluffen 2009.

Det jag täkte visa idag var att jag gjorde klart min dubbla LayOut som jag har hållit på med ett bra tag nu. Den är inspirerad av Shimelle, Garden Girl på Two Peas in a Bucket. Hon har en utmaning varje månad att scrappa med 4x6 fotografier och nu var det majs utmaning, dvs scrappa med 5 fotografier på din LO.

På min LO är det kort på när vi lämnar Andros. Vi åkte mot Mykonos och Syros en tidig morgon. Barnens frukost var ostpajer som förtärdes i hamnen, på kajen. Äkta båtluffarmorgon.
Material:
  • Jag fortsätter att använda papprerna från Lily Bee "Hello Sunshine". När jag fick det kitet trodde jag verkligen att jag inte skulle använda de papprerna men nu är kitet snart slut och papprerna passar verkligen till sommarkort och sommarLO.
  • Vitt cardstock från RePrint.
  • Fjärilen är en Rub On från American Craft som jag har satt Glossy Accents och Stickles "Star Dust". Fjärilens "Flykt"är bling från RePrint.
  • Stämplar från Recollections och Ali Edwards Technique Tuesday
  • Gula bokstäver är Thickers från American Craft. Gula siffror från Prima. Bruna stickersbokstäver från. Pink Paislee.
  • Knappar från kitet (tror jag)
Nu är det bara några dagar kvar tills vi är nere för årets båtluff i Grekland. Det blir lite speciellt i år genom att min syster och syskonbarn förljer med. Annat som är lite speciellt är att vi kommer ner till ett land i kris. Vi får se hur det påverkar resan i år.

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Ulwa jag blir så sugen på att åka till Grekland när jag ser dina fina layouter... Jag har aldrig båtluffat där utan bara åkt till en ö i taget med det ser ju helt fantastiskt ut att resa runt och se flera!

Charlotta