lördag 12 november 2011

3 Kort på spillbitar

Hej!
I torsdags höll jag kurs i färgläggning med Promarkers på Scrapparazzi. Det kom två modiga kvinnor som satt och målade flitigt i 2,5 timme. Det är roligt att få lära ut sina kunskaper och väldigt skönt att få stöd av en sådan kompetent person som Zornitsa när man glömmer väsentliga saker om färgläggning. Jag hoppas att jag lyckades förmedla det roliga, meditativa och lätta med att färglägga med Promarkers. Jag har planer på att lägga ut en tutorial men jag måste fixa bra ljus och stativ till filmkameran.
Jag fortsätter med att använda spillbitar och mina kit från My Scrapbook Nook. De kort som jag visar idag har mönstrade papper från Pink Paislee "Captivating" och Cosmo Cricket "Early Bird" kommer från två gamla kit och jag har redan visat ett gäng LO och kort med dessa mönstrade papper och här kommer några till.
Det här kortet har jag överarbetat med Stickles i kopparfärg, jag anser att just det glitterlimmet har den vackraste varma färgen och funkar så bra till vintagefärgade papper. Stämpelmotiv och textstämpel är från Magnolia. Stämpelmotivet är färgat med Promarkers och sedan har jag stämplat på spillbitar och paperpiecat ihop dem, dvs kläderna på Tilda.
Det andra kortet har ett stämpelmotiv från Sarah Kay och det färglades med Promarkers för säkert ett år sedan men jag har inte haft inspiration att använda det. Det bruna pappret med stora blommor har jag embossat med min cuttlebug och sedan sandpapprat för att verkligen få fram mönstret.
Det tredje kortet har inget stämpelmotiv men jag har ändå fått stämpla lite grann. På det bruna enfärgade pappret har jag stämplat med ofärgad stämpeldyna VersaMark och sedan använd ett genomskinligt embossingpulver som sedan är uppvärmt och har smält, jag vet inte om det syns så bra på fotot. Stämplarna är från Maya Road, små blommor.

Övrigt Material:
  • blommor från Prima
  • bling från Making Memories, Nellie och Kaiser
  • spetsar från Prima och Websters (tror jag)
  • fjärilsstansar från Martha Stewart Craft
  • Stickles Coppar från Ranger.
Nu ska jag sätta mig och göra några fler kort, är just nu inne i en kortperiod.

Inga kommentarer: