söndag 27 november 2011

Julkort del 4

Hej!
Det är första advent och i ljusstaken är det första ljuset tänt, julmusiken spelas i bakgrunden, saffransgifflar och pepparkakor finns på fatet. Det är såååå mysigt med jul. Längtar varje år till december och att få höra alla jullåtar och känna glöggdoften.

Innan jag berättar om vår dag tänkte jag visa ett kort som jag gjorde igår. Jag blev (som vanligt) inspirerad av en skiss på utmaningsbloggen Cute Card Thursday. Jag tänkte även delta i utmaningbloggarna Just Magnolia (White/Pink or red) och I love Promarkers (Anything goes)
Till kortet har jag använt en massa spillbitar, igen, jag är verkligen inne i en period där jag inte vill börja skära i nya hela papper utan vill se hur långt jag kan sträcka mig med spillbitar. Se materiallista längst ner i inlägget.


Idag har jag varit på två härliga tillställningar som var väldigt olika. Först var vi i familjen på en konståkningsuppvisning som Saltsjöbadens IF  och Nofall.se höll i. Min dotters klubb visade upp sitt långa "jorden- runt program". Det var även celebert besök av den flerfaldige svenska mästaren i konståkning, Kristoffer Berntsson samt landslagskonståkaren Rebecka Emanuelsson (som är från Nacka). Det var kul att få se och båda åkarna gav väldigt bra intryck. Filippa fotades tillsammans med Kristoffer B och han ledde även en stunds åkning för alla som deltog i uppvisningen. Jättekul!!!!

Det andra evenemanget som jag har sett idag var en vernissage som min kollega LM anordnade. Hon ställde ut sina bilder som hon har fotograferat, det var även hennes gjuterialster med. LM ställde ut tillsammans med en annan kvinna som gör askar, tavlar och andra konstföremål. De hade verkligen fått bra julstämning i lokalen, supermysigt.

Material:
  • Mönstrade papper från Basic Grey, Maja Design, Maiking Memories, Pion Design
  • Enfärgat papper från Bazzill
  • Stämpelmotivet är från hÄnglar och stÄnglar. Färglagt med Promarkers och Stickles Xmas Red och StarDust.
  • Blommorna är från You Do samt utstansad blomma som jag sedan har trimmat med saxen. Blommorna är färgade med Mistspray från Ranger (Cranberry) och Stickles Gold.
  • Röda halvpärlor från RePrint.
  • Vitt satinband köpt på Panduro.
  • Pärlfloss köpt på Scrapparazzi (har jag för mig)
Det var nog allt för nu. Har börjat planera hur mina små bokmärken ska se ut som jag ska ge till mina elever och börjat spåna på design på små presenter till mitt arbetslag, det är verkligen dags att börja med det.
Trevlig Advent!

3 kommentarer:

Karen sa...

Gorgeous card, fab colouring and BPs too, thanks for joining us at I ♥ ProMarkers.
xx

Deb sa...

such a beautiful card,I love that sweet image, you did a great job with the sketch!
Many thanks for joining in the Cute Card Thursday Challenge this week!
have a great day, Debxx

Iulia sa...

Oh, this is so sweet and special Ulwa! Wonderful design work , colors and coloring! Love it all!
Thanks for playing along at Just Magnolia this week; hope to see you again soon!
PS. I have a blog candy running these days; would love you to enter:)
Hugs, Iulia