tisdag 15 november 2011

Julkort Del 1

Hej!
Varit hemma med sjukt barn de senaste dagarna och nu börjar min hals göra väldigt ont... hur kommer resten av veckan se ut mån tro? Jag har tillbringat mycket tid med att scrappa. Jag har (i stort sett) gjort klart albumet som handlar om december 2010, bättre sent än aldrig, jag har bara lite, lite text att skriva sen är det färdigt. Kommer en film såsmåningom, det finns en film på You Tube där jag visar delar av det ofärdiga albumet men nu är verkligen albumet fullt dekorerat och alla foton insatta.
Det har även blivit några julkort gjorda med spillbitar från föregående års julkortstillverkning och albumtillvekning.
Det första kortet har jag gjort specikikt till en skisstävling men missade deadline. Jag har använt massor med Fun Flock både på stämpelmotivet och på swirlarna. Jag ÄLSKAR Fun Flock det blir så lent och fluffigt.
Kort nummer två har jag tagit spillbitar och klippt tilll remsor och klistrat fast som en randig bakgrund. Det är väldigt mycket guldstickles (glitterlim) på det här kortet.

Kort nummer tre är ett litet kort har sidan 3 tum. Rosetten på stämpeln är paperpiecad. Blomman består av tre lager varav den översta blomman (från You Do) har jag färgat mörkare röd med Cranberry Mistfärg från Ranger.

Material:
  • Mönstrade papper från många olika julkollektioner bl. a av Pion Design, Majqa Design, Making Memories, Basic Grey och My Mind's Eye.
  • Enfärgade papper från diverse märken, minns faktiskt inte.
  • Stämplarna har jag köpt begagnat och har inte en aning om vilket märke förutom Magnolian på det översta kortet som jag har färglagt med Promarkers, Fun Flock och Glitterlin från Panduro.
  • Bling och Brads bl. a från Reprint, Kaiser och You Do
  • Spetsen kan vara köpt på Panduro eller hos Scrapgalen???
  • Glitterlim i olika färger från Ranger och Panduro.
  • Blommor från You Do och Panduro.
Det var nog allt material. Igår gjorde jag ett till julkort med en bakgrund gjord av små överblivna pappersremsor, grått julkort blev det. Ska försöka att fota det idag, det är nämligen väldigt mycket Perfect Pearl och bling på det.
Så för nu... Ciao!

Inga kommentarer: