tisdag 3 juni 2008

Nu har jag testat nya saker

Hej!


Skaparlusten har varit på besök i några dagar. Jag har för första gången altrat en pappask. Den är numera lila med svat sidenband. Pappret kommer från Martha Stewart craft och sidenbandet och blommorna från YouDo. Det var kul men svårt att altra. Pappret ville liksom inte fästa på kartongen. Detsamma med sidenbandet. Det gick iallafall tillslut och resultatet blev mycket bra, tycker jag.




Igår hittade jg en beskrivning på http://www.scrappiz.se/ på kort i form av små hndväskor. Jg bestämde mig för att testa. Det var kul men fntasin tog slut när jag skulle dekorer dem. Jag tror att jag ska göra väskkort med mina förskoleklassbarn under nästa läsår. Det var så pass lätt att de kan klara det. Jag vek först stommen av lite mjukare papper för att sedan limma fast designark och dekorationer på det vita mjuka pappret. Här är resultatet:



Inga kommentarer: