onsdag 12 november 2008

Skaparlust

Hej!
Är nu äntligen utskriven från Södersjukhuset. Det känns bra att det är över och mina tarmar fungerar ganska bra, måste jag säga. Jag har inte så ont, heller, tar inte ens alvedon längre. När det vände för en vecka sedan så vände det ordentligt och så bra som jag mår just nu både fysiskt och psykiskt var det längesedan jag mådde. Jag är Sååååå GLAD!!!!
Jag har skapat två layouter sedan jag kom hem. Jag har en sådan skaparlust efter att ha legat sysslolös i sängen på sjukhuset. Jag hade ju då tid att läsa diverse scrapbooking magasin och jag kände att inspirationen flödade.
Den här första layouten är på mina barn. De har en fantasisk syskonrelation med den överseende storasystern och den busiga lillasystern. Det är väldigt sällan som de bråkar även om jag märker att den äldre arbetar mycket i det tysta, retar upp Elvira väldigt subtilt. Elvira är mycket mer öppen och direkt i sin kommunikation medan Filippa är mer tystlåten och tänker innan hon talar. Jag har använt mönstrat papper från 3 bugs in a rug "Groovy- otta sight", cardstock från Bazzil och Papermania. Blommorna är från Papermania, de har jag haft lite stickles på. Hjärtat från K&Company. Titeln är fastsatt med 3d kuddar för att framhäva den mer. Trollsländor är dies köpta på Tradera.
Den här layouten har jag använt papper från 3 bugs in a rug. Det blev ju papper över från förra layuten så kom jag på att det skulle ju passa till den här layouten. Ibland är det ju svårt att få till layouter, det känns som det fattas något. En layout känns ibland så tom och det gjorde den här, nu är jag iallafall färdig med den, så här är resultatet.

Mönstrat papper som sagt från 3 bugs in a rug "Groovy- Flipside" samt "Groovy- Otta sight", cardstock från Bazzil och Papermania. Filtknappar är köpta på Magdas. Jag har använt mitt alfabet Red tag sale (till Cuttlebugen) till titeln.

Det var allt för den här gången. Nu ska jag sätta mig och se klart en väldigt bra film "Reign over me" med Don Cheadle och Adam Sandler. Vi hörs om ett tag.

Inga kommentarer: