onsdag 16 september 2009

Gym Kids

Hej!
Idag har jag lyckats med att färdigställa filmen som jag har påbörjat om mitt minialbum "Gymkids". Albumet tog ett bra tag att göra. Jag började redan i april men det blev inte klart förrens i slutet av sommaren. Jag hade ingen inspiration och dessutom var det semestrar och annat skoj som kom i vägen för skapandet. Minialbumet filmades också i slutet av sommaren och det är först idag som jag har haft tiden att sitta och knåpa med eftersom jag är sjuk... igen. Bakgrunden till albumet är att mina barn gick på Gymkids i några år när de var cirka 2 till 6 år gamla. Det var väldigt utvecklande för dem. Det var ett roligt sätt att röra på sig och utveckla motoriken. Jag fotade varje avslutning dvs i april och i december. Det är roligt att se hur de växer.

Minialbumet har jag gjort av ett antal gulfärgade cardstock (12"x12") från Papermania som jag har delat i tre lika stora delar dvs 12"x 4" och sedan klistrat i hop dem. Jag gjorde ett liknande album om en kryssning för ett tag sedan. Jag har använt ett antal mönstrade papper bl. a från American Craft och Kaiser. Stämplarna kommer från 7gypsies, Inkido och American Craft (tror jag). Fotona som jag använder är tagna under ett antal år och de var i storlekarna 8 x 6 cm och jag har använt cirkelstansar och andra verktyg för att göra dem mindre och litet skojigare att titta på. Jag har använt massor av olika märken och dekorationer och i slutet av filmen står de flesta märkerna med.
Jag hoppas att du kommer att tycka om filmen.

Ps Jag håller just nu på med ett kort, väntar på att Pearlmakern ska torka.

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Nämen Ulwa lilla inte är du sjuk - vaddå igen???

Är det stressen som sätter in???

Kommer du den 26:e till du vet vad??

Charlotta