söndag 6 juni 2010

Firat hela helgen

Hej!

Det har varit en helg med mycket firande. Startade fredagen med att fira min kusin som tog studenten. Hon hade mottagning med mycket gott och trevligt sällskap. Vi kunde tyvärr inte stanna så länge eftersom min äldsta dotter skulle hämtas i Älta från konståkningen.
Igår hade min syster examensmottagning. Hon är nu färdig socionom och börjar sitt nya jobb och liv imorgon. Vi firade henne hemma hos mina föräldrar. Det blev smörgåstårta och valfri dricka. Även på den här mottagningen var det trevligt sällskap och god mat. På kvällen gick några av oss ut en sväng på stan. Stockholm är verkligen underbart på sommaren.
Min sambo och jag firade även 11 årig förlovning. Vi förlovade oss i Cala Bona på en restaurang vid den lilla hamnen.

Jag har gjort ett kort till syrrans examen. Ett ganska enkelt kort och som faktiskt är nöjd med. 
Material:
  • Enfärgat papper från Bazzil
  • Mönstrat papper och knappchipboard från Cosmo Cricket "Early bird" 
  • Bruna chipboard bokstäver från Basic Grey.
  • Rub- ons från något märke som jag inte kommer ihåg namnet på.
  • Nålar bl a från Making memories
  • Det gula bandet har jag fått med ett kit från Scrpbook Nook

Det andra kortet som jag tänkte visa är gjort av ungefär samma material som syrrans kort. Det är alltid bra att ta tillvara på spillbitar och material som man kanske inte annars skulle bli använda. Den enda skillnaden är det röda bandet som kommer från Panduro och den vita spetsen.


Det har varit en solig sommarhelg och nu börjar en av de sista arbetsveckorna innan sommarlovet.

Inga kommentarer: