lördag 12 juni 2010

Studentkort

Hej!

Idag ska jag på scrapträff, den första på väldigt länge. Det är roligt med scrapträff trots att jag kanske inte får något gjort. Dagens projekt är att göra 22 stycken hörnbokmärken till mina elever som de ska få på skolavslutningen.

Förra fredagen tog min kusin studenten. Det är helt annorlunda att ta studenten nu än när jag tog. Vad saker och ting kan förändras på 16 år. Av oss fick hon två champagneglas och ett kort i present.

Kortet är gjort med mönstrade papper från Maja Design. Deras papper är otroligt vackra men jag har så svårt att få till stilen med dem. Annat material som är använt är stickles Baby Blue, ett vitt bradhjärta (vet inte märket) sidenband (från mina egna gömmor) textstämpeln har jag beställt via forumet på svenskscrapbooking. Fjärilen och blomman kommer från en annan stämpel som jag inte heller minns namnet på. (Jag är lite småstressad när jag skriver det här inlägget). Jag fotade kortet innan jag ar helt klar med det så efter ftografering satte jag dit en fjäril av metall från Artoz där stämpelblomman är. Jag blev nämligen inte nöjd med resultatet. Kantstans till spets är från Fiskars.


Nu ska jag packa och göra i ordning mig för scrapträff. Ha en skön lördag.

4 kommentarer:

La Vikinga sa...

URSÄKTA, MEN HUR TIDIGT ÄR DU UPPE OCH BLOGGAR???

Jättefint kort, anyway! Behöver inte se traditionella ut för att de grattar en student - I totally agree with you!

Vad kul vi ses idag!

Charlotta

Anonym sa...

Du ska verkligen vara nöjd med det där kortet!! Vart har du köpt dina Maja Design papper? Dom var väldigt fina.
Ha det roligt på scrapträffen/Lisa

Alices Scrapbooking sa...

Hej hej:)
Jättefint kort du har gjort! Du är verkligen duktig :P
Ha det så bra!!

Alva

Maiden sa...

Tack för din kommentar hos mig! :-) Blir så glad!
Gillar ditt studentkort jättemycket - de där papprena har jag åxå å tycker de är hur fina som helst!!
Ha det bäst!
Kram