söndag 5 december 2010

Julkortsmakeri del 2

Hej!

Här kommer några av de korten som jag har gjort och som kommer att skickas iväg till nära och kära i år. Ganska enkla kort. Idag har jag gjort ytterligare ett eller var det två??? Har även gjort två kit med altrade tändsticksaskar och värmeljus, de kommer på bild senare i veckan.

De två översta är gjorda med mönstrat papper från Making memories "Mistletoe". Enfärgat papper från Bazil Basics och Papermania. Plastgranarna och bling är också från Making Memories. Halvpärlor från Artoz.  Alla kanter är färgade med Distress Ink Walnut Stain från Ranger. Det översta kortet har jag stansat ut fokuspunkten (focalpoint) med Spellbinders. Stämpelmotivet på det andra kortet är från Hänglar och Stänglar, färglagt med Promarkers. Till "tagen" har jag använd Fiskars borderpunch och det röda organzabandet är från egna gömmor. Textstämpel köpt via forumet på Svensk Scrapbooking.



Det tredje och sista kortet har mönstrat papper från Maja Design och det är från deras julpapperskollektion från förra året. Blommorna är utstansade med en "daisystans" och röd stickles i mitten. Fokuspunkten är en "die" från Tim Holtz. Jag stansade först ut det vita och färgade alla kanter sedan limmade jag fast det vita pappret på det röda och klippte någon mm utanför så att motivet får en röd ram. Bokstäverna är klistermärken och kommer från American Craft. Det är viktigt att tänka på att klistra dem med eget limm, deras eget är inte bra. Grönt organzaband har jag köpt via forumet på svensk scrapbooking. Nålen har jag fått med ett av kiten från My Scrapbook Nook. Halvpärlor från Artoz. Jag märkte att bandet satt lite snett när jag redigerade bilden, nu är det fixat på kortet men inte på fotot.



Alla korten har jag smyckat insidan på. Något blev bra de andra två är jag mindre nöjd med, så jag bestämde mig för att inte visa bilder på insidorna.
Det kommer mer alster under veckan, har äntligen fått tiden och inspirationen att pyssla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina kort!!

Ulwa sa...

Tackar:-)