söndag 13 mars 2011

Ett dåligt kort

Hej hopp!

Söndag förmiddag och det är väldigt grått utanför fönstret. Söndagar är min dag för långdistans men eftersom jag har varit risig så kommer det bli en medeldistans i eftermiddag på cirka 15 km med inplanerade toalettpauser längs vägen. Det kommer nog gå bra men just nu känns det segt i kroppen. Ska dricka och äta lite innan, så att jag får energi.

Innan löppasset ska jag se min äldsta dotter tävla i konståkning, det är en stjärntävling. Hon behöver nya skridskor, så vi får se hur tävlingen går, oavsett hur det går så är jag är en oerhört stolt mor!!!!!!

Dagens I- landsproblem:
Häromdagen satt jag i soffan och läste utmaningsbloggar och såg en utmaning (Cute card Thursday) som jag tänkte att jag kunde deltaga i. te Utmaningen var att göra ett grattiskort till en treåring, då Cute card fyller tre år. Tyvärr blev kortet ett av mina sämsta och färgläggningen av stämpelmotivet = KATASTROF. Jag skyller på sjukdom. Jag kommer dock att deltaga ändå, skam den som ger sig.
En lååååång Materiallista:

  • Mönstrade papper från Lily Bee "Three little birds", så fina papper som man kan använda till många olika slags kort och layouter. Kanterna chalkade/ färgade med "ColorBox Fluid Chalk Ink Creamy Brown" för en softare finish.
  • Enfärgad papper (cardstock) vitt och ljusblått kommer från Bazzil och är oxå chalkade.
  • Siffran 3 är chipboard klädd med papper och med Pearlmaker, cream. Pearlmaker är swirlarna gjorda med under fjärilarna.
  • Fjärilar är från Jenni Bowlin, de är färgade med White Staz On och Spun Sugar (Distress Ink). Jag använde staz on först för att distressfärgen skulle fastna på materialet på fjärilarna. Lite pyssel. De små fjärilarna var nämligen i helt fel färg från början.
  • Stämpelmotivet är från Magnolia och färglagd med Promarkers, som sagt jag är inte nöjd alls, det blev så fel.
  • Blomma från Prima, blad är utstansade med en stans. Den bruna swirlen är en Rub On (gnuggis) från Artoz. Den var väldigt svår att få dit.
  • Grattisskylten är utstansad med Spellbinders och har stämplats med en stämpel från Stämpelgården eller Stämpelstudion? (ngt med Stämpel i början). Rosa Rub Ons från Basic Grey.
  • Nålar med hjärta och blomma från Making Memories (tror jag) fastsatta i ett satinband från Panduro.

Det var nog allt. Nu är det dags att lägga in ytterligare annonser på Tradera.
Vill även skicka mina tankar till Japan och katastrofen där, man får perspektiv på tillvaron.

1 kommentar:

Elisabet sa...

Vilka vackra kort i de senaste inläggen, som jag inte hunnit se förrän nu.
Jag är ju extra svag för gula kort, så det med björnen tycker jag är jättefint.
15 km - kortdistans?? Jag skulle behöva få elstötar i hjärtat efteråt om jag sprang så långt ;)
Lycka till med tävlingen! Jag gillar ditt kort, tycker det är jättesött!