tisdag 1 mars 2011

Beställningskort 2

Hej!

Första vårmånaden är äntligen här, tyvärr är det grått och väldigt rått ute. Inga vårkänslor alls.
Har idag gjort mina naglar, vilket gör var fjärde vecka. Det blev som vanligt en fransk manikyr. Det är en manikyr som verkligen passar till allt, dessutom är den bra då man kan måla med nagellack ovanpå utan att förstöra den. Förra helgen hade jag kornblått, glittrigt nagellack.

Gårdagens inlägg handlade om två stycken beställningskort, idag tänkte jag visa ytterligare två. De är i stort sett i samma stil som gårdagens och med stämpelmotiv från Sarah Kay och Hänglar. De är färglagda med mina Promarkerpennor. Funderar på att göra en tutorial på hur jag använder mig av dessa pennor, jag har en liten annan teknik. Som du kanske ser har jag använt min cuttlebug med spellbinders till båda korten bakom stämpelmotiven. Jag är just nu väldigt inspirerad av Magnoliatidningen, kan kika i de senaste numrerna hur många som helst, det syns också på mina kort just nu.


Vänster kort: 

  • Mönstrade papper från Lily Bee Designs och kollektionen heter "Three Little Birds". Jag har satt lite Stickles Star Dust här och där på det prickiga pappret. Jag äslar f.ö den röda färgen på fågeln och hittade ett matchande cardstock.
  • Vitt och rött cardstock (enfärgat papper) från Bazzil.
  • Blommor och blad samt pärlswirl från Prima. Satt lite Sticles Star Dust på blommorna.
  • Nålar från Making memories.
  • Halvpärlor från Artoz
  • Satinband fån Panduro
  • Små bokstavsstickers från AdornIt.

Höger kort:
  • Mönstrade papper från My Mind's Eye, "Quite Contrary". Underbar struktur och tjocklek. MME är verkligen ett av mina favoritföretag när det gäller pappersdesign. Jag har använt de här papprerna till väldigt många projekt men nu börjar de ta slut. Jag har dock MME- papper av andra kollektioner som jag ska använda.
  • Kraft (kartongfärg) och vitt cardstock från Bazzil.
  • Knappar från SEI.
  • Kartongfigurer i form av blomma och fågel är "Corrigated Shapes" från Jillibean Soup.
  • Brun, glittrig Brad från Lily Bee.
  • Filtblomma från Basic Grey, tror jag.
  • Vit pappersblomma från Imaginisce.
  • Brunt satinband från Panduro.
  • Bokstavsstickers från AdornIt.
Idag har jag gjort färdigt Februaris uppslag i mitt minialbum om  kroppen. Jag ska bara fotografera det sedan ska jag visa det här i bloggen. Ett väldigt enkelt scrappat uppslag.

Nu är det dags att skjutsa barn till konståkning och träna lite gym. Må gott!!!

2 kommentarer:

guldigrytan sa...

Väldigt fina kort Ulwa!
Marlene

Annelie sa...

Tack snälla du för din goa kommentar : )
Jag ser GÄRNA en tutte på PM pennorna!
Stämplarna jag använt heter sweet pea, vist e dom väl bedårande!!!