fredag 30 december 2011

2 flaskkort och en jultag (etikett)

Hej!

Imorgon är det nyårsafton. Det ska firas med familjen, som vanligt. Mina barn har planerat menyn sedan julafton och pratar om nyår en massa. De tycker att vi har superkul medan Jimmy och jag skulle gärna vilja göra något annat för en gångs skull. Jag är i allafall glad att barnen uppskattar nyårsfirandet. Jag får ofta en massa nostalgi och åldersnoja runt nyår och är inte en särskilt rolig person att vara runt, därför skulle det vara kul att få gå på en riktig nyårsfest för att få möjligheten att inte tänka så mycket. Nåja...

Det har varit lugnt i bloggen de senaste dagarna, det beror på att jag har haft någonslags influensa. Började med en massa toagående varje halvtimme i typ ett dygn samt en massa feber. Nu är jag bara matt och har fruktansvärt ont i kroppen och ingen matlust men annars mår jag finfint, har t. ex städat hela lägenheten.

Nog med tjatter. Jag gjorde två flaskkort till ett par av mina äldre släktingar som fick varsin flaska rött vin till jul. Jag älskar att göra flaskkort, vet inte varför men det är så kul.

Har använt mönstrat papper från Maja Design, deras senaste jul/ vinter kollektion. Enfärgat papper är Kraft från Bazzil. Band och spets är från några kit från My Scrapbook Nook.
Karl- Göstas flaskkort har bruna toner. Jag har klippt ut tomte och gran och satt fast med 3d- kuddar, jag har satt Stickles Star Dust på dessa för att göra deet lite festligare. Bokstäver kommer från basic Grey och Pink Paislee.
Eivors flaskkort har röda och bruna toner, lite femininare. Blomma kommer från You Do och den stora brad (påsniten) i mitten kommer från My Mind's Eye (tror jag). Bokstäver från Prima och Cosmo Cricket. Rundat hörnen med min Corner Chomper (den turkosa) från We R Memory Keepers.

Jag har oxå gjort en tag (etikett) för ett paket till en av mina bästa väninnor. Den var ganska stor, kommer inte ihåg måtten.

Material:
Mönstrade papper från My Mind's Eye Holly Jolly- collection.
Bokstäver från American Craft, jag har satt Stickles Cinnamon på dem.
Metallhörnen fick vi som gåva på Stockholm City Scrap.
Den bruna spetsen längst ner kommer från ett My Scrapbook Nook- kit.
Stämpeln är från Vilda Stamps.
Jag har distressat alla kanter med Distress Ink Walnut Stain.

Det var allt för nu. Jag håller på för fullt att avsluta mitt December Dialy album. Imorgon kanske jag kommer att lägga upp en bild på ett av de tändsticks/ värmeljus- kit som jag har gjort.
Må gott och ha ett bra slut på året!

Inga kommentarer: