lördag 10 december 2011

Massor av projekt

Hej!
Jag har varit lite inaktiv i bloggen de senaste dagarna men det betyder inte att jag har varit inaktiv vid scrapbordet... tvärtom. Jag har pysslat och pysslat till mysig julmusik. För att citera min sambo "tröttnar du aldrig på julmusiken?". Svaret är naturligtvis NEJ!!! aldrig. Det är en månad per år som man verkligen kan vältra sig i julmusik och julkitsch och då gör jag det.

Såhär såg mitt skrivbord ut tidigare idag:
Kreativt kaos
Jag har massor med projekt på gång.
  • Det årliga julalbumet håller jag på med för fullt. I år blir det en enklare design och inte lika mycket dekorationer, tänkte fokusera på foton och journaling. Jag använder papper från My Mind's Eye och Maja Design, gamla kollektioner.
  • En massa julkort ska skickas iväg och vissa är jag inte nöjd med så jag måste helt enkelt göra fler.
  • En och annan LayOut ligger och skräpar och väntar på att bli färdig.
  • Alla tomtarna som du kanske ser på bilden är till mina elever. Jag brukar ge de elever som jag har ett litet bokmärke eller annat varje skolavlsutning. I år blir det tvådimensionella julgranskulor med små tomtar på. Jag vet att vissa av barnen kommer att slänga dem direkt men det är bara ett bevis på att jag tänker på dem och bryr mig om dem. "tanken som räknas". Papper som jag använder till julgranskulorna kommer från diverse märken och de är flera år gamla.

Tomtearmé (i år igen):
Nu har jag flyttat ut i vardagsrummet:.)
Jag älskar verkligen den där tomtestämpeln och det är en av de allra första stämplarna som jag köpte för många år sedan... typ 5 år sedan.Tomatrna är färglagd väldigt enkelt med gråa, röda, gröna och rosa Promarkers,

Det finns (tro det eller ej) mer i mitt liv än pysselbordet och scrapbooking. Igår kväll var familjen och jag på en fantastisk konsert där Nacka Musikklasser (jag har ett gäng av eleverna i matte) uppträdde, deras Luciakonsert. Helt otroligt musikaliska barn och ungdomar. Jag är "speechless". Har du chans att gå och se Nacka Musikklasser någongång, ta den.

Nu ska jag umgås lite med familjen. Må gott!!!

Inga kommentarer: