måndag 25 juni 2012

Korsordsmästare

Hej!
Vilken underbar sommar vi har, regn, regn och åter regn. Det är tur att vi har bokat resa till utlandet så att det blir garanterad sol på semestern.

Idag tänkte jag visa en LayOut på min yngsta dotter. Bilden är från förra sommaren vid Glasbrukssjöns badplats. E ligger på stranden och löser korsord. När hon gör någonting lägger hon ner sin själ i det. Det syns på bilden hur fokuserad hon är på korsordet.

Jag har försökt att tänka lager på lager med mönstrade papper och stickers efter en idé av Shimelle Laine. Jag är för tillfället väldigt inspirerad av hennes layouter. Skissen som jag har använt mig av finns på Two Peas in a Buckets hemsida. Jag kommer dock inte ihåg vem som gjorde skissen.

Material:
Mönstrade papper och stora bokstäver från Echo Park- Springtime.
Bokstäver från Crate paper och October Afternoon.
Fjärilar från Martha Stewart Craft.
Bling från You Do och Kaiser.

Nu ska jag fortsätta att packa. Må gott

1 kommentar:

Sorken sa...

Fin LO! Jag gillar också Shimelle. Har precis suttit och tittat på en av hennes filmer.