fredag 13 juli 2012

Del 10 Spillbitar 2 kort

Hej!

Här är det mörkt av åskmoln men vi har turen att bara vara i utkanten av det stooora åskmolnet. Jag passar på, som vanligt, att scrappa när man inte kan vara ute och sola.

Var ute sprang med döttrarna i morse och insåg att jag måste verkligen jobba på att springa fort och med hög puls. Jag brukar springa långt, långsamt och med en puls runt 140- 150. Idag låg jag aldrig under 160. Att springa med barnen är bra, de ger järnet från det de börjar springa tills det är dags att lägga av. De tänker inte utan bara springer.Vi sprang 2 km på strax under 12 minuter, jag flåsade som en hjärtsjuk hund men återhämtade mig väldigt snabbt och om jag hade haft motivationen skulle jag har sprungit några km till men det blev inte så. Om vädret inte blir bättre under eftermiddagen blir det nog en sväng till gymmet.

Det första kortet som visas i dag är ett dopkort. Det är gjort med smala spillbitar, vissa av bitarna kommer från när jag började min pysselkarriär för en 5- 7 år sedan medan andra är från nyare serier som Echo Park- Springtime.
Stämpelmotivet har jag färglagt med promarkerpennor och lite Stickles (glitterlim)
Material Dopkort:
Mönstrade papper bl. a från Echo Pak och DCWV.
Enfärgade papper från Baxxil och Neenah.
Bling från YouDo
Fjärilar är utstansade med en stans från Martha Sewart. (älskar den stansen)
Satinband från Panduro.

Det andra kortet är ett studentkort eller annat högtidskort, då jag inte har satt någon text, man kan använda kortet till lite vad som helst. Pappren och färgerna känns lite studentaktiga. Det här kortet såg annorlunda ut från början, då jag hade en torrebmossad bakgrunt och kortet var kvadratiskt med rundade kanter. Jag var inte alls nöjd med det så jag plockade isär kortet och resultatet blev såhär:

Insida
Material Studentkort:
Mönstrade papper från Maja Design (några år gamla)
Enfärgade papper från RePrint och Bazzil.
Rosetrim från Marianne Design?? (vi fick den i en goodybag på en scrapträff)
Blommor bl. a från Panduro.
Bladen är utstansade med en stans av Nellie Snellen (tror jag).
Halvpärlor från YouDo.
Fjärilar är utstansade med min älskade stans från Martha Stewart Craft.

Igår pysslade jag en hel del och det blev minst ett kort och en layout, dessutom organiserade jag bland mina scrapsaker och gick igenom alla kort som jag har gjort och har kvar. Det är en hel del. Nu ska jag göra ett kort till en utmaning på I Love Promarkers. Må gott!!!!

Inga kommentarer: