lördag 28 juli 2012

Ett kocept, tre kort

Hej!

Det har varit några fina dagar men det har inte hindrat mig från att scrappa, dock har det hindrat mig att uppdatera bloggen. Idag har vi varit ute på mina föräldrars sommarställe eller landställe eller vad man ska kalla det för. Vi rodde eka, badade, bakade krusbärspaj och grillade korv. En supermysig dag, helt enkelt.

Här om dagen var jag inne på Nichol Magouirks blogg (klicka här för att komma till kortet) och kikade runt, där hittade jag ett kort och kom på hur jag ska använda alla mina stora stickers som bara ligger oanvända.

När jag nu har hittat det här konceptet så blev det tre kort gjorda i ganska rask följd.
Material:
Mönstrade papper och stickers från October Afternoon.
Små bokstäver är stickers från Lily Bee.
Bokstäver till "Lycka till" är utstansade med ett alfabet från XCut.
Det röda bandet och knapparna hittade jag i mina gömmor.
På den gröna cykeln har jag fyllt i chassit med Glossy Accents för att det ska bli lite mer liv i klistermärket.

Material:
Mönstrade papper och alla stickers från Echo Park Springtime.
Halvpärlor från You Do.
Textstämpeln har jag köpt via Svensk Scrapbookings forum.

Material:
Mönstrade papper chipboarddekoration (blomvindsnurra) från Cosmo Cricket- Early bird.
Sticker med röd vagn från October Afternoon.
Bokstäver från Lily Bee Design.
Rött band (gograinribbon)  och snöre från mina egna gömmor.

De senaste två dagarna har jag hållit på med en LO på min äldsta dotter och fritt fall, igen. Jag gjorde ju en för några dagar sedan, den här som jag håller på med är andra sidan på ett uppslag. Den kommer jag nog visa i bloggen imorgon.
Nu ska familjen och jag fortsätta att titta på OS. Må Gott!!!

Inga kommentarer: