onsdag 11 juli 2012

Två fjärilskort

Hej!

Det är väldigt grått utanför fönstret och man kan passa på att fixa och dona inne. Jag ska börja sortera garderoberna. Vi har så mycket saker och kläder som bara ligger, det är bättre om de kommer till användning hos någon annan.

Innan semestern gjorde jag ett antal kort. Det som är gemensamt med de två som jag visar idag är att jag har tagit fram min embossingfön och embossingpulver för att embossa fjärilarna. Fjärilarna är stämplade med Versamark ink för att sedan embossas med Ranger´s Seafoam embossingpowder. Stämplarna kommer från Inkido.

Närbild på fjäril
Insida av kortet
Material till det översta kortet:
Mönstrade papper från Lily Bee och Pink Paislee. Spillbitar som jag lyckades kombinera på ett bra sätt, tycker jag.
Enfärgat papper från DCWV.
Grattisstämpel från Reprint.
Satinband från Panduro
Bling från Kaiser.
Rosor från Prima (tror jag).

Det andra kortet har jag gjort till en kollega som fyllde år strax innan midsommar. Fjärilen är embossad för att sedan färgad med Tim Holtz´s distress Ink i två olika lila nyanser.
Material till understa kortet:
Mönstrade papper från Echo Park- Summertime.
Enfärgat papper från Reprint (tror jag)
Satinband från Panduro
Bling från You Do eller liknande märke.
Bokstavsstickers (märke???), jag köpte dem på Scrap- Perras.

Nu har jag fått naglarna målade av äldsta dottern och det kanske är dags att sätta igång med att rensa här hemma. Ett besök på gymmet samt löprunda är också inplanderade. Må gott!!!

Inga kommentarer: