onsdag 13 juli 2011

Ett gäng flaskkort

Hej!
För tre- fyra veckor sedan hade vi en lite sammankomst i vårt arbetslag, då vi grillade och snackade, en slags avslutningsfest eftersom vi är ett par stycken som byter arbetslag.
Jag hade köpt miniflaskor med Rosébubbelvin till mina kollegor och gjorde på cirka en timme 7 stycken miniflaskkort.
Flaskkorten var cirka 7 cm långa och 4 cm breda (har jag för mig???), när de var påhängda på flaskan. Det jag tycker är svårt med flaskkort är hur man ska göra hålet med flaskhalsen. Just då hade jag glömt bort att jag har en Spellbinder cirkeldie, så jag använde mig av en blomstans från EK Success samt cirkelstans från Marvy.
Eftersom jag hade väldigt ont om tid när jag skulle göra flaskkorten, min dotter fick lov att fotografera korten lite snabbt med mobilen, därför är det mer en översiktsbild och inga detaljbilder, trots att varje kort ser olika ut.

Material (jag gjorde korten med en massa spillbitar):
Turkos och mörkblå enfärgat papper, märken har jag inte en aning om.
Mönstrade papper bl. a från Maja Design, Pink Paislee och Lily Bee.
Blommorna är utstansade med EK Success blomstans och med en stor bling i mitten från Making Memories.

Det var allt för idag. Nu ska jag till cykla till gymmet för att ha en timme med Personlig Tränare, vi får väl se om jag klarar av att cykla hem sen.
Imorgon eller i övermorgon kommer ett inlägg med en ny dubbel LO med bilder från Amorgos 2009. Må Gott!!!

1 kommentar:

Elisabet sa...

Väldigt fina flaskkort i både det här och i det förra inlägget!
Flaskkort är så roliga att ge bort - det blir liksom så mycket mer än "bara en flaska".