söndag 21 augusti 2011

Skissutmaning.. isprinsessa

Hej!

Söndag och sol, underbart. Den här helgen har varit perfekt, anser jag. Det har blivit en hel del scrappande, träning, mys med familjen. Det som har saknas är kanske umgänge med mina vänner. Pricken över i:et skulle nog ha varit en trevlig middag med någon trevlig väninna m familj. Det kanske blir nästa helg?
Var på en rolig kostföreläsning i förmiddags. Det var Ulrika Hoffer (tror jag att hon heter) som föreläste om bra mellanmål för barn och ungdomar som tränar mycket. Fantastiska mellanmål som var enkla, goda och nyttiga. Inspirerande!!!

Sketchy Thursday är det en ny skiss den här veckan. På skissen är det tre kort. Jag som har framkallat mer än 400 bilder senaste tiden hade mycket att välja på. Eftersom bilderna skulle vara ganska små (enligt skissen) valde jag tre bilder som jag kunde beskära en hel del. Fotografierna är på min äldsta dotter när hon åker en stjärntävling (Ältasnurren) i mars. Jag har valt rosa som dominerande färg för att F's dräkt är väldigt rosa. LayOuten blev nästan monokromatisk med rosa nyanser. Det är mycket glitter, pärlor och jag har även sprayat med PerfectPearl- vatten. Det är mycket glitter och bling inom konståkningen.

Såhär såg skissen ut:


Jag har lagt ner mycket tid på den här LO:n.Det blommiga bakgrundspappret har jag sprayat med Perfect Pearlvatten, så att pappret blev fuktigt, knöglat ihop pappret till en boll och sedan strykit ut det, tagit Distress Ink Frayed burlap och svampat på. I verkligheten skimrar pappret och har lite vintage/ sliten look, vilket inte syns på bilden. Runt fotografierna har jag målat med vit akrylfärg för att de ska synas ordentligt mot det färgglada pappret.
Såhär blev min LO:


Närbilder:


Översta närbilden:
Den stora snöflingan är chipboard (Maya Road) färgad med vit akryfärg, rosa PearlMaker, Stickles Star Dust och Glossy Accent. En halvpärla från You Do i mitten. Snöflingan sitter fast med lim från limpistolen.
Nedre närbilden:
"IS" är chipboard (Maya Road) och jag har färgat med vit akrylfärg, stickles Icicle och tillslut Glossy Accent. Klänningen är också chipboard (Maya Road) färgad med Promarker Magenta och Stickles Pink och Stickles Star Dust samt PearlMaker. Till sist en utstansad blomma med en halvpärla i mitten.

Övrigt Material:
Papper  och journalingruta från Basic Grey "Lemonade" och "Hello Luscious".
Blomma och Swirl kommer från Prima (tror jag)
Rosa stickersbokstäver (2011) är från Crate Paper "Emma's Shoppe"
Thickers American Craft (de rosa glittriga bokstäverna)
Rosa och pärlfärgade pins från Inkido.
Spetsen har jag fått med ett kit från My Scrapbook Nook.

Det var allt för nu. De närmaste dagarna kommer det inlägg med lite smått och gott. Några snabba alster, med spillbitar. Må gott!!!

3 kommentarer:

La Vikinga sa...

Åh vad fin LO - vilka underbara foton; de ser ut som när man ser konståkning på TV! Och så passar ju naturligtvis färgerna på papperen väldigt bra till!!!

C

Moongirl sa...

Just beautiful! Love all the glitter

Julie Tucker-Wolek sa...

This is GORGEOUS! I loveeeeeeeeeee the photos, the colors and the pearls! Thanks soooooooooooooo much for playing along with Sketchy Thursdays! :):):):):):):):):):):)