tisdag 9 augusti 2011

Skissutmaning Sketchy Thursdays

Hej!

Vart tog sommaren vägen?? Regn, gula löv och under 20 grader, ville ju ha fint väder under min sista semestervecka men nej. Nåja, nu har jag iallafall tid att scrappa.
Den här LayOuten har jag gjort efter en skiss på Sketchy Thursdays, skissen är gjord av Diana Fischer (tror jag).
Skissen ser ut såhär:

Fotografierna på min LO är återigen från vår resa i Grekland nu i sommar. Bilderna ska skildra en del min systersons resa, han heter Love och är snart 10 år. Han badade i 7 timmar i sträck på Naxos trots att han innan sa att han inte badar i havet (hade tyvärr inte någon bra bild på det) Han älskar crepes och levde på det och gyros under de två veckorna som vi var borta. Han är otroligt harmonisk och en skön kille att hänga med.

Jag har verkligen experimenterat med tekniker på den här Lo:n.
Jag har dammat av mina akrylfärger från Making Memories och använt tre stycken. Penslat på med både roller och penslat och skvätt lite färg, vilket syns i det översta vänstra hörnet.
Testade att stämpla på färgen med stämpel från AE Technique Tuesdays, det gick också ganska bra, jag gillar den lite slitna looken. Stämplade även på cirkeln och fick använda mina embossingpennor från Marvy som jag köpte 2007. Den röda stämpeln (Stampendous) har ram också, där ville jag jag bara ha ordet "journey" stämplat och då var det lätt att färga in ordet bara och sedan embossade jag ordet med Clear Embossingpulver från Reprint.
Glossy Accents på Resa

Crackle Accents på skrovet för "träeffekt"
Material:
  • Mönstrade papper från October Afternoon, olika kollektioner.
  • Vitt cardstock från Reprint eller Inkido och rött cardstock från DCWV.
  • Stickers och diecuts från October Afternoon och Cosmo Cricket.
  • Knappar och brads av olika märken t. ex American Craft och SEI.
  • Gula Thickers från American Craft.
Nu måste jag sluta, min dator liktar bränd plast och det kanske är dags för den att vila. Må gott!

4 kommentarer:

corrie sa...

Gorgeous page. I love the paint! Thanks for playing with Sketchy Thursdays!

Julie Tucker-Wolek sa...

GORGEOUS! I loveeeeeee the photos, the paint and loveeeeeeee the buttons! Thanks soooooooooo much for playing along with Sketchy Thursdays! :):):):):):):):):):)

Elisabet sa...

En vacker lo! Jag gillar den gröna "utmålade" färgen.
Fina foton också.

La Vikinga sa...

WOW - new style girl!

Vilka härliga ljus/lime/gröna färger!!! Det var väl inte helt fel att damma av de färgerna.

C