måndag 26 september 2011

Scrapträff del 2

Hej!
Helgens scrapträff var verkligen en hit. Mycket scrappande och skrattande blev det.
Det första som jag gjorde var att göra ett kort till min sambos systerdotter som fyller 8 år. Det var bra att starta upp med det. Det var även ett tillfälle för mig att öva upp mina promarkerkunskaper eftersom jag ska hålla kurs på Scrapparazzi i November i just färglägga med Promarkers.
Det blev ett stämpelmotiv från Whiff of Joy. Jag paperpiecade även  motivet lite grann. När man paperpiecear stämplar man motivet på olika mönstrade papper och sedan klipper man ut och limmar fast dem på det stämplade motivet som ska sättas på kortet. Jätte kul och ett supersmart sätt att ta hand om alla spillbitar.
Jag fick även chansen att använda mina nya stansar från EK Success och Martha Stewart som inhandlades på Scrapträffen.
Insidan på kortet ser ut såhär:
Material:
Mönstrade papper från Lily Bee Design "Hello Sunshine".
Vitt enfärgat papper från Reprint (tror jag)
Halvpärlor från Artoz
Några av pärlorna är gjorda med Pearlmaker Creme.

Ryggen har faktiskt blivit bättre trots helgens stilla sittande och nackböjande. Cyklade till och från jobbet idag och det gick kanonbra. Må Gott!!!

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Det såg pilligt ut men kortet blev jättesnyggt! Min favorit detalj: fjärilarna med en jättepärla i mitten!

C