fredag 2 september 2011

Matsedel

Hej!
Jag fortsätter med min serie om att ta hand om spillbitar och papper som bara ligger. Jag har i höst fått en ny klass, en underbar 4:a. Matsedeln ser ju så tråkig ut när man koiperar upp den i svartvitt och inte blir det roligare när man kommer ner i matsalen och ska intaga lunch. Vi har ett fantastiskt salladsbord och maten har blivit bättre senaste året men barn är barn och jag är kräsen när det gäller barn, därför ville jag "pimpa upp" matsedeln.
Jag har en massa papper som bara ligger och die cuts och stickers (här är det från SassaFrass Lass, Basic Grey och CosmoCricket) som oxå bara ligger. Nu har jag chansen att använda dem och det har jag gjort. Jag har dessutom fått hjälp av yngsta dottern att stansa ut bokstäverna till "Matsedel". Det är utstansat med ett stort alfabet från QuickKutz.
Resultatet blev det här:
Helt ok om jag får säga det själv. Den här helgen ska jag scrappa en blomma där "klassvärdarnas" uppgifter står för att sättas upp på väggen i klassrummet. Dessutom håller jag på med en LO till Sketchy Thursdays skissutmaning. Jag blev så lycklig för någon vecka sedan då jag blev deras favorit:-).
Nu blir det tacos, det är ju trots allt fredag.

Inga kommentarer: