fredag 13 april 2012

Del 7 Spillbitar Pojke på cykel

Hej1

Det rengar och regnar, det känns som om hela påsklovet har regnat bort. Vilken tur att jag har ett kort så jag kan åka till Solarieöarna när jag vill.

Ikväll ska jag träffa några gamla väninnor (+ en av väninnornas man) Ibland undrar jag varför inte män kan hålla sig undan, så tjejer kan få umgås utan dem. Det behövs då och då. Jag skulle bli tokig om min sambo skulle följa med mig över allt som en valp men sen så har vi varit sambos och ihop i snart 15 år. Nåja, det ska i alla fall  bli kul att ses.

Tänkte visa ett kort där stämpelmotivet är färglagt för flera år sedan på en kurs med Tussan. Jag har aldrig använt motivet, vet inte varför. Motivet är färglagt både med Promarkers och akvarellpennor.

Bakgrunden har jag gjort genom att stämpla med VersaMark och sedan embossat med genomskinligt embossingpulver. Över det har jag sedan använt Distress Ink Faded Jeans. Nöjd med resultatet och färgen matchade de andra pappren perfekt.

Material:
Mönstrade papper från October Afternoon och Basic Grey. Det rutiga pappret var ett av de första jag köpte och det var ett kit från Panduro (tror) jag)
Stämpelmotiv från hÄnglar.
Stjärna från October Afternoon.
Knapparna kommer från ett kit från My Scrapbook Nook.

Det är dags för mig att kika in i garderoben för att planera vad jag ska ha på mig ikväll. Ville vara vårfin men det blir nog vinterkläder, trots allt. Må gott!!!

Inga kommentarer: