söndag 1 april 2012

Storfiskaren Filippa

God Morgon!
Idag är det första april och jag har tagit på mig pansar mot skämt. Jag lyckas bli lurad varje år, godtrogen, blåögd, blond eller vad man nu vill kalla det.
För två helger sedan gjorde jag en dubbelLayOut till mitt numera väldigt tjocka greklandsalbum. Jag måste köpa ett stort album till alla min LayOuter från båtluffen 2011. Den LO:n som jag tänkte visa idag visar en typisk stranddag i Grekland för min äldsta dotter. Hon kan gå i vattengrynet i timtals för att fånga fisk, eremitkräftor eller andra vattenlevande djur. Runt Amorgos är det ett rikt vattenliv tillika väldigt klart vatten, där har det blivit många fina fångster under åren. Ett år hittade vi en lång tjock rödaktig larv (mask) ett annat år en sjöstjärna. Förra året blev det mest småfisk och eremitkräfor.
Det saknas datum i cirkeln med kameran men det var nog runt 1 juli 2011. JAg har bara skrivit med blyerts på den högra sidan, ska fylla i med en svart penna, när tid finns och Filippa har godkänt texten.
Hela Layouten

Material:
Mönstrade papper och Stickers från October Afternoon.
Textstämplar från You Do och Ali Edwards Technique Tuesday.
Bokstäver bl a från American Craft och AdornIt.
Fjräilarna är utstansade med stans från Martha Stewart, ett av mina bästa scrapköp.
Bling från YouDo (tror jag)

Nu ska jag färglägga ett stämpelmotiv samt göra ett kort till min Mormor. Vi ska dit idag för att fira hennes födelsedag. Må gott

Inga kommentarer: