tisdag 7 augusti 2012

Emelie, en layout

Hej!

Jag har några sköna dagar innan jag börjar jobba på fredag. Barnen går på läger, friidrott och konståkning och sambon jobbar. Jag kan i princip göra vad jag vill. Ägnar dagarna åt träning, titta på OS, äta gott, scrappa och bara ta hand om mig själv. Underbart att ha semester :-)

När jag började att prenumerera på Studio Calico månadskit lovade jag mig själv att jag skulle använda kitet på en gång. Det ska inte ligga och samla damm som de kit som jag fick för några år sedan, som jag beställde från My Scrapbook Nook. Fördelen med Studio Calicos kit är att det är mindre och billigare, vilket innebär att man använder upp det snabbare. Det var definitivt roligare att få My Scrapbook Nooks kit med alla dekorationerna och en massa papper men som sagt de låg bara i min garderob och samlade damm.

Det blev åter en LO, den här gången på min härliga lilla brorsdotter Emelie. Hon är så söt!!!!!

Jag har strött en massa bling i rosa och blått över layouten. Dekorationerna har jag gjort själv. Blomman längst ner till vänster är gjord med en stämpel från Studio Calico (var med i kitet). Jag stämplade med gul färg (Scattered Straw Distress Ink), rosa färg (Jenni Bowlin Chewing Gum) samt en blå färg (ColorBox Chalk ink Duck Egg). Klistermärken ar jag satt ihop oxch klippt som vimplar. Blpmman högst upp är gjord av stickers från Sassafrass Lass och Crate Paper. Dekorationen till höger är utstansade cirklar fastsatta med 3d- kuddar.

Material:
Mönstrade papper från Echo Park och Crate Paper.
Enfärgade papper (svart och vitt) från Bazzil.
Bokstäver från Maya Road är färgade med akrylfärg Robin's Egg från Making Memories samt glitter lim (Stickles) Baby Blue.
Stickers från Crate Paper, My Mind's Eye, Sassafrass Lass.
Knappar från Crate Paper och SEI.
Bling från You Do.
Bandet är från ett kit från My Scrapbook Nook.

Nu ska jag fortsätta att titta på OS- gymnastiken. Må gott!!!

Inga kommentarer: