onsdag 8 augusti 2012

Förtrollad etikett och kort

Hej!

Här om dagen var det åter igen en utmaning på Facebook. Det var en skissutmaning med temat vänskap samt att man skulle ha med något lila.
I mina gömmor har det legat underbara papper från Graphic 45 som jag inte vetat vad jag ska göra med. Tack vare en film på You Tube och utmaningen på Facebook tog jag mig an mina papper.

Skisen såg ut såhär:
Mitt kort blev såhär:

Jag har klippt ut figurer och satt fast med 3d- kuddar. Det finns bling lite här och där i form av lila rhinestones och glitterlim (stickles stardust). Det skulle även vara med något lila, förutom rhinestones har jag lila fjärilar.

Material:
Mönstrade papper från Graphic 45 Once upon a springtime.
Enfärgat papper Kraft från Bazzil.
Blommor från Prima.
Band från Panduro.
Wordsticker från Cosmo Cricket.
Rhinestones från You Do och något annat företag som jag inte minns namnet på.

När jag ändå var igång gjorde jag en tag eller etikett som det heter på svenska.

Material:
Ungefär samma som ovan.
Halvpärlor från Prima och You Do.
Svart blomspets från Prima.

Det var allt för idag. Har inte mått så bra idag och har absolut ingen ork till någonting. Må gott!!!



2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Åh vilka fina färgkombinationer med turkosa och rosa toner! Gillar de papperen och även formen på din etikett!

Hasta la vista baby,

Charlotta

Sandy Ang sa...

These look so enchanting & lovely