tisdag 21 augusti 2012

LO Olika systrar

Hej!

Jag vet att jag skrev att jag skulle visa några kort i bloggen för ett antal dagar sedan men det har inte blivit av på grund av att jag inte har varit inkopplad på vår hårddisk. Det blir inga kort idag heller men det blir en LayOut på mina söta barn.

Imorgon börjar skolan och min äldsta dotter börjar sjuan. Jag kan inte fatta att hon är så stor. Helt galet. Jag minns sjuan och högstadiet som en fruktansvärd tid i mitt liv, jag vågar till och med påstå att det var de värsta åren i mitt liv. Jag ber till gudarna (om de nu finns) att Filippa får en bättre tid på högstadiet.

Jag har använt mitt Studio Calico kit till layouten men även saker från mina egna gömmor. Jag är missnöjd med titeln och ändrade den flera gånger men tyvärr fick den till slut bli som den är.
Använt många dekorationer och kört på "lager- på- lager" tekniken. Jag gillar den tekniken och försöker att bli bättre på den. Det är så lätt att det blir plottrigt.

Material:
Papper från Crate Paper "Farm House" (Studio Calico kit) samt Pink Paisley och deras Valentinkollektion från 2009.
Blomman uppe till vänster är från Sassafrass Lass.
Andra dekorationer är från October Afternoon, Jenni Bowlin och Echo Park.
Grön knapp från Crate Paper (Studio Calico kit)
Ugglan är från Maya Road färglagd med Promarker "Poppy"
Hjärtat är Wood Veneer från Studio Calico.
Den fina spetsen är köpt på Scrap- Perras, tror jag.
Bokstäver från American Craft och October Afternoon.

Nu ska jag plocka ihop mina saker och åka till jobbet. Imorgon börjar äntligen eleverna. Jag tycker att den här veckan innan skolstart då man jobbar elevfritt, är lång och seeeeg. Må gott!!!

Inga kommentarer: