torsdag 2 augusti 2012

En Layout och en massa papper till salu

Hej!

Här i Stockholmsområdet har det varit bra väder ett par dagar, framför allt på förmiddagen. Döttrarna och jag har fortsatt med vår löpning men kroppen känns grymt seg. Idag var jag på Cirkelträning, det är ett bra pass. Träna en timme och man får både styrka och kondition, dessutom pressar man sig själv till max. Jag tog i så att jag höll på att spy men efteråt var det skönt och man är så glad att man återigen kämpade sig igenom passet. Man kan inte få bättre kondition och styrka om man inte jobbar och tar i. Linnet, byxorna och skorna var helt dygnsura så nu måste de torka på balkongen innan tvätt. F-n, vilken kick det är att utsätta sig själv för saker som man inte tror att man ska överleva:-)

Här är en LO med foton på min lilla brorsdotter och min äldsta dotter. Min brorsdotter skrattar så fort hon ser Filippa. De är så söta tillsammans. Jag har använt ett kit från Studio Calico som heter Brooklyn Flea. Jag har självklart lagt till lite från mina egna gömmor.

Här är den:
Material: 
  • Mönstrat papper från Echo Park.
  • Muffins är utklippt från ett papper från Basic Grey.
  • Hjärtan är Wooden Vener från Studio Calico som jag har sprayat med Mister Huey Calico White.
  • Pilar är som hjärtarna, Studio Calico Wooden Vener men färgade med svart stämpelfärg från Memories.
  • Knappar från Cratepaper "Farmhouse" och från SEI.
  • Bokstäver från American Craft, Pink Paislee(ljusblå, syns knappt på bilden) och Prima.
  • Tagen och vimplarna kommer från Crate Paper (tror jag).
Nog om Layouten. Jag har gått igenom mina papperssamlingar och det här är första utrensningen. Alla papper kostar 3 kr/st och jag skickar med "Skicka Lätt" med posten vilket innebär att jag kan skicka upp till 500 gram för 39 kr, 1 kg kostar 59 kronor och 2 kg för 89 kr.Om du är intresserad av något papper kommentera eller mejla mig på ulwasscrapbooking@gmail.com.
Jag rekommenderar att man går in på papperstillverkarnas hemsidor för att få en bättre bild på hur pappret ser ut.

Dubbelsidiga papper
Lily Bee Design Catching Fall “Pumpkin pie”
Lily Bee Design Catching Fall “Cider”
Lily Bee Design Audrey “Graceful”
Cosmo Cricket Circa 1934 “Chaplin”
Cosmo Cricket Circa 1934 “Ginger”
Cosmo Cricket Circa 1934 “Borders”
Cosmo Cricket Circa 1934 “Astaire”
Sassafrass Lass Indie Girl “Headphones on”
Sassafrass Lass Indie Girl “Affection”
Sassafrass Lass Indie Girl “Free Spirit”
Sassafrass Lass Indie Girl “Eclectic Elegance”
Pion Design Från Mitt Hjärta “Rosenröd”
Pion Design Från Mitt Hjärta ”Klippark”
Making Memories Love Struck “Be mine Stripe Love Struck”
Making Memories Love Struck “Foiled Card Love Struck”
Graphic 45 Once upon a springtime “Enchanted Forest” (2 stycken)
Graphic 45 Once upon a springtime “Primrose Cottage”
Webster’s Pages Hollywood Vogue “Die Cut” (Stor 12x12)
Webster’s Pages Hollywood Vogue “Double Feature”
Webster’s Pages Hollywood Vogue “Come fly with me”
Webster’s Pages Hollywood Vogue “Foo on film”
Webster’s Pages Hollywood Vogue “Stardom”
Webster’s Pages Hollywood Vogue “Feather Fashion”

Dubbelsidiga julpapper:
My Mind’s Eye Holly Jolly “Duck the Halls”
Bo Bunny a gift of love Holiday cheer
Ladybug and friends The Christmas Quilt “Christmas Cookie.

Enkelsidiga papper:
Jenni Bowlin Vintage Black Branch
Jenni Bowlin Vintage Black Vine
Jenni Bowlin Vintage Red Floral
DCWV All Dresses Up ”Lipstick Sparkle”

Enkelsidigt julpapper:
Inkido Gammaldags jul “Julspets”
Inkido Gammaldags jul “Julprick”
Inkido Gammaldags jul ”Julsnirkel”
Inkido Gammaldags jul ”Julhjärtan”

Säljer även en obruten förpackning av band från SEI. Den koster 20 kronor + porto.

Jag håller på med en stor utrensning av mina scrapsaker. Jag kommer säkert att lägga ut fler artiklar till salu, så håll ögonen öppna. Må gott!

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Jättefin LO med minnesvärda bilder; F blir alltmer lik mamma för var gång jag ser foton med henne! Lika glad och leende!

Kram från Charlotta