fredag 5 september 2008

Pocketcard igen

Hej!
Härom dagen slog pysseldjävulen till igen. Jag lyckades skapa 3 kort och en LO. LO:n ska jag tävla med, så den visar jag inte (vet inte om jag får???). Ett av korten är till skissutmaningen på http://www.svenskscrapbooking.com/. Här är det:
Jag har döpt kortet till "Efter regn.." Stämplar frå Magnolia och Alota som jag sedan har färglagt med mina (få) promarkerpennor. Jag har använt mig av mönstrat papper från DCWV som jag skrynklat till och chalkat. Cardstock är från Papermania och det har jag oxå chalkat. Lace som jag inte kommer ihåg företaget bakom. Texten lyder "efter regn kommer solsken" som jag har skrivit själv och sedan kört lit 3d lack på. Annat som jag har använt är Bling, Brads och band. Jag känner att det här inte är min stil på kort. Det finns så många som använder sig av stämpelmotiv och är så otroligt duktiga på det. Jag gör det bara då och då man måste ju vidga sina vyer.

De andra två korten är mer min stil. Jag gillar ju olika tekniker och vikningar. Jag har gjort två pocket card med beskrivning från splitcoast stampers. De här korten är roliga att göra och de går ganska fort att göra och resultatet blir alltid bra. Det gillar jag!!! Här kommer dem:


Jag har använt mönstrat papper från Ursus, köpt på Panduro. Cardstock från Papermania och Bazzil. Blommor bl. a från Prima och YouDo. Stora blingbrads från Karen Foster. Små bling från YouDo. Band kommer från egna gömmor. Som jag har skrivit i tidigare inlägg är dessa pocketcard kanonbra till presentkort. Jag skulle iallafall bli jätte glad om jag fick ett presentkort i sådana här fina kuvert.

Det var allt för denna gång. Just nu håller jag på att avsluta en LO med sambon på Kolmården, vid hagen för noshörningarna. Det kommer att bli ena sidan av en dubbelLO, den andra sidan är mitt tävlingsbidrag. Nu ska göra klart den och sedan ladda för ett 7 års kalas. SeeYA!

5 kommentarer:

Wildärtan sa...

Åh vilken fin slide du har - precis som om jag skulle ha gjort den själv:-P
Tack för titten!

Anonym sa...

ville bara tacka för titten hos mej!

vilka härliga pocketkort du har gjort....man blir verkligen glad här inne hos dej av alla färger...

Cornelia sa...

Nu ska jag jobba i helgen, åka på solresa nästa vecka, men SEDAN... ska jag absolut testa dessa pocketcards! De är ju urläckra! Och du har gjort dem såååå snyggt!

BellaMio sa...

Vilka fina kort du gjort!

Gillar speciellt det översta. Föll för andemeningen med citatet och allt!

Verkligen snyggt!

Karin sa...

Vilka fina kort du har gjort! Tack för alla tips. Var inne på You tube och kollade in Dawn och vattenfallskortet, är helt såld!
Tack tack