måndag 29 september 2008

Minikalas

Hej!
Nu är jag äntligen klar med den förhatliga LO:n som jag har skrivit om och som aldrig blir klar. Tillslut bad jag mina barn om hjälp. Så resultatet är ett samarbete mellan mina barn och jag. Barnen tycker att det är kul att hjälpa till, att vi gör saker tillsammans. Min äldsta har ju gått kurs i scrapbooking, så hon vet en hel del. Hon sitter och pysslar i sitt rum vid sitt skrivbord. Det verkar som om hon vill ha lugn och ro när hon pysslar, inte som jag som vill sitta i händelsernas centrum för att inte missa något.
Den här LO:n är när vi firar min yngstas fördelsedag med några kompisar. Vi hade ett minikalas för bara de två barnen eftersom de inte kunde komma på det stora barnkalaset. Det var en trevlig eftermiddag med mycket tjo och tjim. Ett tillfälle för oss vuxna att snacka om ditten och datten. Ett tillfälle för barnen att leka och stoja av sig. En lycka eftermiddag i september.

Mönstrat papper från 3 bugs in a rug "Spicy- nutmeg mix", Rött och brunt cardstock från Bazzil, det bruna glittriga pappret vet jag inte vad det är för märke på. Självhäftande band från DCWV. Stickers bland annat från TrimDesign. Till titel har jag använt mitt nya älskade alfabet Abigail Grand till QuickKutz men jag använder det i min Cuttlebug.

Satt och scrappade hela dagen igår med en Layout till Swe Scrapbook till deras skissutmaning. Jag slet hårt för sista inlämningstid var 21:00. Jag använde mina stickles för första gången. Det var roligt att använda dem för att förhöja detaljer. Det blev en ljusgrön LO med röda och vita detaljer. Jag vet inte om jag får publicera resultatet i bloggen än men när jag vet så kommer jag att göra det. Jag är nöjd med min LO. Den är helt annorlunda om man jämför med den här med Minikalas.

Idag ska jag göra en LO till en annan utmaning. Jag försöker hitta min skaparanda genom att vara med i diverse tävlingar och utmaningar. Jag får inget ur händerna om jag ine har en deadline eller en utmaning/skiss. Vet inte vad det är med mig???? Det var allt för nu!

3 kommentarer:

Bella sa...

Jättefin LO ju, bra att man kan be sina barn om hjälp :-)
Kram från Meli

Anonym sa...

Tack,för din hälsning hos mig!
Vilken underbar LO du gjort på Pappa och mig,sådan harmoni och känsla i alltihop.

Ha,det gott!

Jeanette sa...

Blev ju kanonfin din lo. Visst är det roligt att skapa tillsammans med sina barn ibland och inte bara "på" dem.

Kram Jeanette