söndag 7 september 2008

Shakerkort och noshörningar

Hej!
Jag har testat något nytt igen. Denna gång ett "shakerkort" När man skakar kortet åker det glitter eller pärlor eller annat roligt runt i kortet. Vad kan korttekniken heta?
Jag gjorde först själva kortet, delade upp pappret i tre delar och gjorde ett fönster i den mittersta delen. Vilket blir ett Passepartout- kort. Jag satte fast en bit overheadplast över fönstret med dubbelhäftande tejp och sedan dubbelhäftande tejp runt igen. På den vänstra delen av kortet satte jag en peeloff. Jag hällde små rosa pärlor för att sedan klistra ihopkortet. Resultatet blir ett festligt kort. Om man öppnar kortet kan man skriva en hälsning.
Den här LO:n berättade jag om i mitt förra inlägg. Det är ena sidan i en dubbel LO. Det är bilder på min sambo och de coola noshörningarna på Kolmården i somras. Papper från PaperMania och American Craft. På journalingrutan står det om noshörningarna och att de är numera ett av mina favoritdjur. De var otroligt mäktiga och imponerande. Precis som min sambo;)Det var allt för denna gång. Jag hoppas att du har haft en trevlig helg. Det har jag!
See Ya!

Inga kommentarer: