torsdag 25 december 2008

Da'n efter doppareda'n

Hej!

Är det fortfarande jul? frågade en av mina döttrar idag. Jag svarade "att det är det för det var idag som Jesus föddes (enligt kristendomen) och att idag firar man mycket i många andra länder". Då var hon tyst en stund och sedan sa hon (på skämt) "Vad bra, då kommer vi att få julklappar idag oxå". Då sa jag "Nej du, försök inte. Bara för att det fortfarande är jul betyder inte att man får fler julklappar". Jag förstår hennes tankar och frågor. I Sverige är julen typ över efter julklappsutdelning, vilket är jätte trist.

I julklapp fick vi en ny digitalkamera av mina föräldrar, vilket jag blev jätte glad över. Jag har ju önskat mig en ny eftersom vår gamla tar 100 år innan den tar ett foto, så objektet har typ rest sig och gått när den väl knäpper. Nu ska det bli fina bilder, det är en vanlg liten automatisk kamera som fyller mina behov. Jag behöver ingen krånglig systemkamera, även om jag skulle vilja kunna ta vackra fototgrafier. Av min kära sambo fick jag en massa mönstrade papper, stickers och annat smått och gott, han vill att jag ska scrappa om vår kärlek. Han är för söt, ibland eller ganska ofta faktiskt.

Igår hämtade jag ut Word Window Punchen som jag har beställt via Veronica på Svensk Scrapbooking. Nu har jag använt den till två alster. Det ena alstret är ett kort till min mormor. Jag ville göra ett pocketcard eftersom vi skulle ge bort foton på barnen i storlek 8x6 cm. Jag hittade en instruktionsfilm på YouTube av Dawn på Stampin' Up! Använde papper från julserien av Maja Design. Jag älskar deras pappersserier. Här är mitt kort (numera mormors kort):
Det andra alstret som jag har använt min WWP är en sida till julalbumet som jag håller på med. Jag har inte fotat det än.

Jag gjorde ett snabbt kort igår. Vanja fick ett paket som är inslaget på Kicks, vilket innebar att det var svart med lila band, så jag gjorde ett kort med lila, svart och vitt. Jag stämplade med prickstämpel på lila cardstock och sedan vek jag kortet till ett litet pocketcard (instruktionsfilm finns på StampAcademy) Använde en hängelstämpel och skrev god jul på den samt ett band från YouDo. Här är kortet:

Nu ska jag titta på Shreck 2 och scrappa på mitt julalbum som bara blir tjockare och tjockare. Jag trodde inte att det skulle bli så mycket. Nu börjar jag inse hur mycket man faktiskt gör i December och då har jag inte tänkt att ha med Nyår och mellandagar. Puh!!!!

God fortsättning på julen!


2 kommentarer:

Kickans_blogg sa...

God fortsättning!! :0)
Kramizar Kicki

Anki sa...

Vad kul att du tittade förbi igen! Hoppas julen varit härlig. Njut! Hoppas du får en härlig nyår också och att 2009 blir "ditt-år". Visst är punchen bra? Hör av dig ifall du vill ha kontakter för mer Stampin Up produkter. Jag har 2 underbara kontakter - 1 i England och 1 i USA. Kram och God fortsättning! - Anki